SlowRun Langedijk

Wat is SlowRun?

De basis van de 10-weekse SlowRun cursus is plezier en ontspanning. Samen met een fijne groep vrouwen de lol in bewegen (her-) ontdekken. We behandelen in 10 weken de verschillende aspecten van het SlowRunnen: Looptechniek, ontspannings- en ademhalingsoefeningen en corestabiliteitstraining. Het zorgt ervoor dat jij ontspannen gaat lopen.

Afstand en gelopen tijd zijn geen doel op zich bij SlowRun. In de opbouwfase gebruiken wij de powerwalk-slowrun-powerwalk methode. Dat betekent dat je snelwandelen (powerwalk) afwisselt met langzaam rennen (SlowRunnen).

SlowRun is echt voor iedereen van iedere leeftijd die vanuit het hart en met liefde voor zichzelf wil gaan bewegen.

Voor wie is SlowRun geschikt?

Voor iedere vrouw die (weer) in beweging wil komen. Niet (meer) alleen wil rennen en graag aansluit in een leuke groep vrouwen.

De voordelen van SlowRun zijn:

Je bouwt rustig conditie op en je leert te luisteren naar de signalen van jouw lichaam. Geen prestatie druk of “moeten” het doel is ontspannen leren lopen en genieten. 

Door het SlowRunnen versterk je je spieren en dit zorgt er weer voor dat je botten sterker en gezonder worden. En niet onbelangrijk, bewegen helpt je overtollig gewicht te verliezen en je gewicht op peil te houden.

Het verlaagt je fysieke en emotionele spanningen (minder stress).Versterkt het immuunsysteem op de lange termijn, waardoor je minder kans loopt om ziek te worden.

Verbetert je slaap, geeft je meer energie, kortom het maakt  je gezonder en gelukkiger door de “happy” hormonen die vrijkomen.

Ik geef de cursus op woensdag- en vrijdagochtend om 9.30 uur en op donderdagavond om 19.00 uur.

Samen SlowRunnen is een prachtige stok achter de deur om in beweging te blijven en dit kan wekelijks op meerdere tijdstippen.